annekezonderh.reismee.nl

Over een hoop water, een avontuurlijke rit en een bijzondere kerstviering

Het regenseizoen is nu echt begonnen. Het regent niet de hele dag door (zoals ik dacht), maar als het regent, regent het ook goed! Enorme hoosbuien die vooral 's avonds vallen en zorgen voor een hoge luchtvochtigheid. Het is verbazingwekkend hoe snel het water hier weer in de grond verdwenen is, maar er zijn plaatsen waar het water wel blijft staan. De borden ‘floodway' staan niet voor niets aan de kant van de weg. Laatst wilden we na werktijd nog gaan zwemmen, maar we konden niet bij de pool komen omdat er een brede rivier over de weg stroomde!

De mannen van de farm vinden dit helemaal fantastisch! Ze plannen een paar keer in het regenseizoen een trip van zo'n 500 km, waarvan zo'n 300 km over onverharde wegen. Wij zijn vandaag mee geweest en het was echt geweldig! We gingen met 4 auto's, allemaal 4wheel-drives en we hebben gezien wat die kunnen. We zijn door enorme modderpoelen en diepe kreken gereden, het water spatte op de voorruit en af en toe konden we even niets zien omdat alle ramen gecoverd waren in zand/modder en water. Zo hard mogelijk door de modder om een zo mooi mogelijke foto te krijgen. Het leek wel een wedstrijdje ‘wie-heeft-de-smerigste-auto'. Op de helft waren alle auto's dezelfde kleur: roodbruin. Je had de grijnzen op de gezichten moeten zien!

Ondertussen hebben we ook nog van alles gezien. Grote vogels, kangaroe's, veel vee, een heus cattle station (héél groot!) en een aboriginal community. Toen we weer op de begane weg uitkamen zijn we nog naar een pub gezien waar het de gewoonte blijkt te zijn om wat achter te laten. Er hingen petten, slippers, bierblikjes, ondergoed, bh's en nog véél meer. Het leek wel een kledingwinkel! Er was niets wat ik aan had dat ik graag wilde achterlaten, dus van mij hangt er niets...

Daarna zijn we nog naar een soort van dierentuin geweest en heb ik mijn eerste echte Australische krokodil gezien! Daarna naar huis en werden de auto's direct schoongemaakt. Zelfs dat gebeurde met een grijns !

Wij (Jolanda, Claudia en ik) zijn daarna nog naar een Kerstviering gegaan. Claudia zei: ‘we hadden dit moeten filmen, anders gelooft niemand het!' We waren met 20 mensen en zongen kerstliedjes, ik denk 20 stemmig. De man op de keyboard speelde sneller als wij konden zingen en de vrouw met de tamboerijn kon absoluut geen maat houden. Boeiend zegmaar
;)
De koekjes bij de thee waren heel erg lekker en maakten veel goed.

Het weekend zit er weer op. Nog één week werken en dan hebben we een lang weekend vrij van 4 dagen! We willen dan Darwin met een bezoek vereren. Meer daarover komt na Kerst. Bij deze: Iedereen gezegende, gezellige Kerstdagen!!
Liefs Anneke