annekezonderh.reismee.nl

Over werk, kangaroes en de bewoonde wereld

Vanaf de Mac Donalds in Mount Isa:

Allereerst goed nieuws! We hebben werk! Het is niet helemaal waar we naar op zoek waren, maar ik zie het een beetje ter overbrugging. We zijn afgelopen weekend in Brisbane geweest. Echt een mooie stad, en een erg mooi park, maar het is en blijft een stad. Drukdrukdruk, overal mensen, auto's en na een weekend had ik het wel weer gezien. Daarnaast hadden we onze auto in een parkeergarage staan (we zijn nog wezen zoeken naar een goedkoper plekje, maar na een mislukte zoektocht van een uur (of meer) hebben we hem maar laten staan). Dat bleek na afloop een duur grapje (slik). De auto heeft een duurdere slaapplek gehad dan wij samen... Jolanda blééf gewoon briefjes van vijftig in die automaat stoppen...

Surprised

We waren voornamelijk naar Brisbane gekomen voor een uitzendbureau, speciaal voor Backpackers. Donderdagavond wilden we even kijken of we het konden vinden. Na even zoeken zagen we dat het gebouw LEEGSTOND! Zouden we nu voor niets naar Brisbane zijn gekomen? Een beetje chagrijnig

Yell
Wink
liepen we richting het hostel. Vrijdag toch maar even bellen. Gelukkig bleken ze te zijn verhuist. Dus alsnog maar even langs. Ze hadden niet echt iets wat wij zochten, wel een bar-baan, maar nee, daar kwamen we niet voor. We hadden besloten dat we maandag hoe dan ook weg zouden gaan. Maandagochtendvoor de zekerheidnog even bij het uitzendbureau langs en... ze hadden wat voor ons. Mango's plukken voor 4 tot 6 weken. Leek ons wel leuk. Niet 'je-van-het' maar het is lekker om even wat om handen te hebben en tegelijk geld te verdienen. Er was alleen wel een 'maar'.... Het werk is in Katherine, 3100 km verderop.. Na even twijfelen toch gedaan. Zo zie je nog eens wat van Australië...

En dat is een ding wat zeker is!

Maandag direct de route uitgestippeld (je wilt hier ook echt niet omrijden!!) en op weg gegaan. We hebben er nu (woensdag) zo'n 1800 km op zitten. Ik heb geleerd dat je ook van autorijden blaren kunt krijgen.. De wegen zijn over het algemeen wel prima, vooral heel erg recht voor kilometers lang, maar soms zijn we echt aan het slalommen om de diepe gaten en dode kangaroe's (of andere dieren waarvan je niet meer kan zien wat het geweest was). En ondertussen uitkijken voor de 'road trains': ENORME vrachtwagens met 3 opleggers van zo'n 50 meter lang (42 wielen). We hebben ook met verbazing naar de grote hoeveelheid kapotte banden gekeken naast en op de weg. Blijkbaar verliezen die trains ook wel eens een bandje, maar ze rijden er wel om door.

Eergisteren en gisteren voelde het alsof we door de savanne reden (geen olifant of giraffe gezien overigens

Wink
). Eindeloze vlaktes, boompje hier, struikje daar, af en toe een kangaroe of emoe. We hebben overnacht in een 'Western dorpje', zoals je ziet in zo'n film, met houten gebouwen, uithangborden etc.

Vandaag weer heel ander gedeelte van Australie gezien: bergen en heuvels, in rood zand. Heel mooi.

Nu weer even in de bewoonde wereld. Een stadje: Mount Isa met zelfs een mac Donalds!

De batterij van de laptop is bijna leeg. Ik moet stoppen. Leuk om de berichtjes in het gastenboek te lezen, of op hyves, of via de mail!! Bedankt!!