annekezonderh.reismee.nl

Over een subtropisch eiland en André van Duin

Even weer een berichtje, deze keer vanuit Coffs Harbour. Het voelt alsof we (alweer..) in een andere wereld zijn. Het roept bij mij een ‘subtropisch eiland-gevoel' op. Palmbomen, zonnig, warm en overal strand. Heerlijk! We zitten nu in een hostel die het strand als achtertuin heeft! Dus slapen met het geluid van de oceaan!

Vandaag hebben we een ‘relaxdagje' gepland en wilden we gaan zwemmen maar vanwege het dikke wolkendek (alleen smorgens) en het verre ‘vlaggenstrand' hebben we het bij ‘pootjebaden' gehouden (Dat pootjebaden hield in dat iktot aan mijn middel in het water stond..). Het schijnt dat je niet overal zwemmen ivm gevaarlijke onderstroming, kwallen en andere enge beesten. Wij hebben er gelukkig geen gezien en ons prima vermaakt. Hoge golven, zand, een goed boek en muziek... wat willen we nog meer.

Zondag hadden we nog niet kunnen bedenken dat we hier zouden zijn. We wilden naar Brisbane, omdat daar een uitzendbureau zit voor backpackers. Die zou ons vast goed kunnen helpen bij het zoeken naar werk. Maar Brisbane is vanaf Tamworth nog zo'n 900 km en hoe komen we daar? Toen we in de kerk waren kwamen we in gesprek met iemand die een ‘extra auto' had staan die we wel mochten gebruiken voor een aantal maanden! Echt heel erg relaxed! We mochten wel langs komen te eten, en daar vertelde ze (Nell) dat haar dochter voor een aantal maand naar Mexico gaat, vandaar dat ze de auto niet nodig heeft. Tegelijk gaf ze ons een aantal tips over mooie plekken onderweg naar Brisbane en een adres waar we konden overnachten.

We waren helemaal gelukkig. Maandag op weg gegaan naar Bonville, waar we zouden overnachten bij Peter van Haren, een Nederlander. Onderweg zijn we op een paar mooie plekjes gestopt. Twee keer een erg mooie waterval bekeken en ook nog door een stuk regenwoud gelopen! Heel bijzonder en ook echt vet mooi om te zien! Bomen en takken die heel vreemd door elkaar heen kronkelen, aparte vogels die je hoort en ziet en grote insecten die je tegenkomt.

Rond 6 uur kwamen we bij meneer van Haren aan. Een oud opaatje die al 60 jaar in Australië woont en niet echt Nederlands meer praat. Heel erg aardig, wilde ons van alles laten zien en vertelde honderduit over zijn leven. Op een gegeven moment zaten we zelfs André van Duin te kijken! De volgende ochtend heeft hij ons een boerderij laten zien waar hij elke twee dagen even heen gaat. Er is verder geen vee meer, de eigenaar is overleden (en daar begraven in de tuin!) en de kinderen komen zo nu en dan nog eens langs. Het huis ziet er uit alsof er nog gewoon ingeleefd wordt! Brood in de diepvries, schoenen staan bij de deur etc. Heel bizar.

Rond 12 uur zijn we weg gegaan en richting Coffs Harbour gereden, waar we nu zitten. Een 4 persoonskamer in Hoey Moey Pub. Eigen koelkast, wc, douche en dat is met dit warme weer wel zo lekker. Vandaag even lekker niets, en dan morgen naar Brisbane, dat zal nu nog zo'n 500 km zijn.

We plannen zo ongeveer 1 dag vooruit omdat we gewoon niet weten wat er op ons pad komt en we ons ook niet vast willen leggen. Wel lekker, maar ook wel een gek gevoel. Hopelijk kunnen de mensen van het uitzendbureau ons helpen aan een baan...

Bedankt voor alle emails, krabbelsenberichten in mijn gastenboek! Heel leuk om te lezen hoe het gaat met jullie!! Tot de volgende keer!